DNS
Merkevare for Den Nationale Scene, 2017-2019

Overhaus fikk i oppdrag å lage plakatene til DNS-teaterstykkene i 2017. Designene brukes til bannere, plakater, annonser, kataloger og til alt som promoterer stykket. I de siste årene har DNS brukt et helt illustrert utseende for sine plakater. De ønsket å vende oppmerksomheten tilbake til aktørene selv, både for å styrke de involverte og skape anerkjennelse av aktørene.

Vår løsning var å kombinere foto og illustrasjon. Dette ga oss fleksibiliteten til å skape et unikt uttrykk for hver plakat, og holde den visuelle tråden gjennomgående. I løpet av de siste par årene har vi også bygget ut den visuelle profilen med nye elementer for plakater, bannere, nett- og videotrailere.
Vi samarbeidet med fotograf Øystein Grutle Haara om fotografiene til plakatene.

Art direction
Merkevare
Design
Foto

vilanden1
3R4A3870
stortogstygt2
lavrans_1
lavrans_02
engler_detalje
engler
danny_logo
3R4A3892
3R4A3897
hamlet
hamlet
3R4A3898
3R4A3862
magasin_2
magasin_4
profilelementer2
askepott_detlje