Merkevare for Bergen Klatreklubb
Bergen Klatreklubb, eller Bergen Klatreklubb, er Norges største i sitt slag. I tillegg til å arrangere kurs og konkurranser driver de tre klatreanlegg: Bergenshallen, Bryggeriet og Vestveggen. Klubben hadde behov for en ny visuell identitet og nettside, som kunne hjelpe dem å nå ut til nye potensielle klatrere, samt kommunisere med og engasjere eksisterende medlemmer.
Vi gjennomførte en omfattende spørreundersøkelse og workshop med medlemmer av BK for å avdekke behov og ønsker for ny profil og nettside. Klubben ønsket å kommunisere at klatring er en mangfoldig og inkluderende idrett, og dermed senke terskelen for nykommere. Denne prosessen ga oss verdifull innsikt i klubbens kultur. Som et resultat av denne innsikten endte vi opp med å bruke bevegelse, deltakelse og lek som nøkkelord i våre visuelle utforskninger.
Art direction
Merkevare
Design
Strategi
Sosiale medier
Web
Bergen Klatreklubbs visuelle identitet formidler bevegelsesglede. Abstrakte linjer kombineres med levende farger, typografi og fotografi til en positiv og leken helhet. Målet er å vise at BK er en åpen og inkluderende klubb, med fokus på utvikling av klatresporten for alle nivåer, fra nybegynner til proff.
Den nye identiteten har blitt brukt på sosiale medier, trykk, merch og wayfinding i klatreanlegg. Klubbens frivillige har nå et fleksibelt designsystem som tilpasser seg ulike budskap og formater.
Nettsiden er designet og utviklet fra bunnen av for å gi bedre oversikt over kurs, åpningstider og servicemeldinger.
Foto av Vegard Breie og Trond Kristian Kalstø / Bergen Klatreklubb
Typeface: Mabry av Colophon Foundry
Copyright Overhaus 2024 - Les om cookies og sånt (på engelsk!)