Identitetsdesign blir ofte forbundet med logodesign, men visuell identitet er så mye mer. I overhaus snakker vi gjerne om at alle trenger en ryddig verktøykasse, så man vet hvilke verktøy man skal bruke til de forskjellige jobbene. En visuell identitet består gjerne av logodesign i ulike relevante formater, en definert fargeprofil til digital og fysisk bruk, samt aktive valg om typografi, fonter og bruk av foto og visuelle elementer.

Hvordan fungerer det

→ En visuell identitet kan være stor og kompleks, eller omfattende og enkel å bruke, men den kan også være grunnleggende og førende for hvordan ser for seg at bedriften utvikler seg.
→ Det er ingen fastsatt kvote på hvor mye arbeid en visuell identitet trenger å være, eller hvor mye man trenger, men vi sier gjerne at det bør være logo, farger, fonter og noen visuelle elementer.
→ Når vi designer en visuell identitet, følger vi en prosess. Gjennom samtaler, møter og innsikt tidlig i prosessen, greier vi gjerne å kartlegge hvilke behov du har til identitetsdesign, både for å svare riktig på oppgaven, samt å oppnå best mulig pris for prosjektet dere kommer med.

Kontakt

Overhaus AS
contact@overhaus.no
+47 970 411 35

Sandviksveien 110
5035 Bergen

Eksempler på noen visuelle identiteter vi har gjort:

Copyright Overhaus 2024 - Les om cookies og sånt (på engelsk!)